اخبار و مقالات

​حمایت دنت از بنیاد کودک/ من هم هستم
تاریخ انتشار : 1395/4/22 ساعت 17:01:03


حمایت دنت از بنیاد کودک/ من هم هستم

 

کمپین "من هم هستم!" توسط شرکت دنون سحر به منظور حمایت از بنیاد کودک درحال برگزاری است. این کمپین براساس راه‌اندازی «پروژه صبحانه کودکان در مناطق محروم" با مشارکت شرکت دنون سحر برپا شده است. شرکت دنون سحر، مبلغ 50 میلیون تومان به بنیاد کودک جهت شروع پروژه‌ی صبحانه کمک می‌کند. در این طرح 50 هزار نفر یاور دنت هستند. برای این کمپین تبلیغات گسترده‌ای انجام نشد اما بازتاب‌های مثبت و منفی بسیاری در سطح جامعه داشت. بازتاب‌هایی که انگیزه من برای گفت‌وگو با"پروشات کیوان" مدیر برند دنت و مسوول برگزاری کمپین "من‌ هم‌ هستم!" شد.

درباره این کمپین برایمان بگویید؟
چند ماه پیش جلسه‌ای با بنیاد کودک داشتیم در خصوص معرفی پروژه‌های در دست اجرا توسط آن‌ها، که متوجه فکرهایی برای اجرای پروژه‌ی صبحانه در مناطق محروم شدیم.
به خاطر اهمیت تغذیه در کودکان که یکی از اهداف شرکت دنون هم هست تصمیم به حمایت از این طرح گرفتیم. با مذاکرات صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که آن را به شکل "وایرال" انجام دهیم. یعنی کمپینی که اطلاع‌رسانی از آن به شکل ویروسی انجام می‌شود و عمدتا از طریق شبکه‌های اجتماعی است. هدف اصلی این کمپین خیریه است ولی نه بدون مشارکت مردم. در واقع با به وجود آوردن مسوولیت اجتماعی برای افراد، کمپین کار خود را انجام می‌دهد.
برگزاری کمپین‌های مشابهی از این دست در تمامی دنیا اتفاق افتاده است. شرکت‌ها در این کمپین‌ها برای انجام فعالیت‌های خیرخواهانه مردم جامعه خود، هزنیه می‌کنند. (Corporate social responsibility (CSR

دنون هم تصمیم گرفت با همراهی 50 هزار یاور، 50 میلیون تومان برای راه‌اندازی این پروژه کمک کند و هزینه‌ای از یاورها نگیرد.
کمپین من هم هستم، 50 هزار یاور دارد. این بدان معنی است که 50 هزار نفر آمادگی خود را برای کمک به این پروژه اعلام کرده‌اند. حال اگر تعداد اندکی از این 50 هزار نفر به بنیاد کودک رفته باشند و سرپرستی کودکی را قبول کنند و یا حتی به فکر مسوولیت اجتماعی خود که کمک به همنوعان است افتاده باشند این کمپین فرهنگ سازی مناسبی را انجام داده است. این کمپین برای اولین بار به شکل ویرال کمپین، در حال برگزاری است، در نتیجه مطمئنا مخاطبانی با بازخوردهای مثبت و منفی نیزخواهد شد. ما شاهد جریان موجی از مخالفان و موافقان این طرح در سطح جامعه هستیم. اما به‌طور کلی اهداف برگزاری این کمپین خیریه و آگاهی از برند دنت بوده است.

در نتیجه این کمپین بازی برد-برد برای هر دو طرف خواهد بود؟
بله، این برد هم برای شرکت دنون سحر و هم برای بنیادکودک خواهد بود. در واقع هم مبلغی به بنیاد کودک برای انجام پروژه صبحانه داده شده و هم اطلاع رسانی از برند دنت صورت می‌گیرد.

در مورد بازخورد‌های این کمپین برایمان بگویید؟
بازخوردها، بسیار بود. چند روز پیش، فردی از ما سئوال کرد، چرا کودکان؟ چرا سوءاستفاده از کودکان؟ در پاسخ به ایشان باید بگویم، این سوءاستفاده از کوکان نیست، هدف ما یادآوری اهمیت تغذیه برای کودکان است، پزشکان معتقدند که صبحانه مهمترین وعده غذایی است‌ و بیشترین فعالیت فکری در ساعات آغازین روز است‌ و تاثیر صبحانه در عملکرد مغز و یادگیری و تمرکز کودکان بسیار زیاد است‌ و توصیه اکید آن‌ها این است که دانش‌آموزان حتما بعد ازصرف صبحانه راهی مدرسه شوند ولی متاسفانه بسیاری از کودکان در مناطق فقیرنشین، نه تنها صبحانه نمی‌خورند. بلکه نهار قابل توجهی هم نمی‌خورند و عمدتا دچار سوء تغذیه مزمن هستند. وقتی کودک گرسنه می‌شود انرژی بدن کاهش یافته و انگیزه تمرکز روی دروس و یادگیری بشدت افت می‌کند، از طرفی بدنبال افت قند خون، تغذیه سلول‌های مغز، که فقط ازقندخون تامین می‌شود کاهش یافته، بدن نیروی کافی برای فکر کردن و یادگیری ندارد و کودک به‌سرعت احساس خستگی می‌کند. حتی کودکانی که 20 دقیقه قبل از آغاز کلاس، صبحانه می‌خورند، نسبت به گروهی که یک‌ساعت قبل صبحانه می‌خورند، تمرکز بهتر و نمره‌های بالاتری دارند.

به نظر شما چرا این کمپین با این بازخورد‌ها مواجه شده است؟
به نظر من، قسمتی از بازخوردهای منفی، به عدم آگاهی افراد از اهداف شرکت دنون سحر باز می‌گردد. این عدم آگاهی از نخواندن جزییات این طرح توسط افراد است. برای مثال، فردی از ما سئوال کرده، شما چرا می‌خواهید به مناطق محروم دنت بدهید؟ در صورتی که در اهداف پروژه توضیح داده شده، که قرار به دادن دنت نبوده و فقط می‌خواهیم به این کودکان صبحانه بدهیم. این پروژه‌ای دو ساله بوده و قرار نیست دنت تمامی این پروژه را انجام دهد. دنت فقط شروع کننده‌ی یک پروژه بزرگ و عظیم است. در واقع نوعی فرهنگ‌سازی صبحانه خوردن در مناطق محروم کشور. به‌طور کلی ماجرای اصلی این پروژه بسیار عظیم‌تر از برداشت‌های مختلف افراد است.

به نظرشما اطلاع رسانی برای این کمپین کامل انجام شده است؟
بله در ابتدای شروع پروژه اطلاعات کامل در وب‌سایت شرکت دنون و بنیاد کودک قرار داده شد. در این اطلاع رسانی از اهداف طرح، نحوه شروع و پایان این طرح به‌طور کامل توضیح داده شده است. شرکت دنون سحر، اصل موضوع این طرح را در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برجسته کرده است، حال اینکه کاربران دنیای مجازی چقدر وقت برای مطالعه اطلاعات قرار داده‌اند، نمی دانم.

برای پاسخگویی به بازخورد‌های منفی برنامه‌ای را در نظر گرفته اید؟
خیر چون ماهیت کمپین‌های وایرال همین موج‌های مثبت و منفی است . مخاطبین آنلاین خودشان در شبکه‌های اجتماعی مشغول گفت‌وگو و تبادل نظر هستند.

و سخن آخر:
این کمپین از روز 30 آذر 1392 شروع و تا تکمیل 50 هزار یاور ادامه داشته. استقبال از این کمپین بی‌نظیر و تقریبا بعد از 12 روز از برگزاری نزدیک به 48 هزار نفر از آن حمایت کرده‌اند این در حالی است که یک ریال هزینه‌ی اطلاع رسانی برای این کمپین انجام نشده است. حتی در روزهایی وب‌سایت ما در ارسال ایمیل‌ها به دلیل استقبال زیاد دچار کندی سرعت شده بود. نکته جالب اینکه افراد سرشناسی از قشرهای مختلف جامعه در این طرح شرکت کرده‌اند و شرکت دنون سحر از بودن و شرکت همگی سپاسگزار است.

mbanews.ir _ واحد خبر _ نرگس فرجی